Vi söker ansvarig för reception, konferens och internat
Efter många år som ansvarig bland annat för reception, konferens och internat kommer Marita att gå i pension och vi söker nu hennes efterträdare.
S:t Sigfrids folkhögskola ligger intill Helgasjön på Kronobergsområdet i Växjö. Vi har som mål att skapa en varm och välkomnande miljö för konferensgäster och deltagare på kurser och utbildningar. Vår konferensverksamhet består i huvudsak av dagkonferenser för företag, organisationer och vår huvudman Växjö stift. Hos oss studerar runt 200 deltagare i olika åldrar, varav ett 70-tal bor på skolans internat eftersom flera av våra utbildningar är riksrekryterande. Kännetecknande för folkbildningen är människors livslånga rätt att fritt söka efter kunskap och att lära tillsammans, av och med varandra.
Beskrivning av tjänsten
Vi söker en ny medarbetare med ansvar för vår reception, konferens, internat och arbetsledning för städ. Denna tjänst är central och betydelsefull i den dagliga verksamheten och rollen innebär att vara ansiktet både inåt och utåt och en viktig bärare av vår folkhögskolas värderingar.
Tjänstens huvudsakliga uppgifter:
Ansvarig för receptionen och bokningar av konferenser, lokaler, måltider och andra resurser. Det innebär bland annat att hantera inkommande samtal och mail, planera och samordna både externa bokningar och den interna verksamheten.
Ansvara för konferensverksamheten allt från marknadsföring och bokningar, till fakturering och utvärdering.
Ansvara för skolans internatboende under terminstid. Det finns ett team kring internatet med vaktmästare, pedagog och kurator och deltagarna sköter sitt boende till största delen själva bl a med hjälp av husvärdar och aktivitetsgrupp.
I uppdraget ingår också ansvar och arbetsledning för personalen inom städ, inköp av material, inventarier och andra förekommande administrativa uppgifter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett stort engagemang både för verksamhetens mål och människor. Du är engagerad, lösningsfokuserad, serviceinriktad och trivs med många sociala kontakter.
För att lyckas i den här rollen behöver du kunna arbeta strukturerat i ett varierande tempo.
Du har mångårig och dokumenterad erfarenhet av arbete inom administration eller konferens. Vidare kräver tjänsten att du är kommunikativ i tal och skrift och att du hanterar datorer och olika system med lätthet.
Det huvudsakliga arbetet sker dagtid, men viss tjänstgöring under kvällar och helger förekommer.
Mycket stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %, med tillträde senast 1 maj 2025 eller efter överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Fullständigt gymnasium och mångårig arbetslivserfarenhet är ett krav. Högskoleutbildning, yrkeshögskola eller annan utbildning som är lämplig för tjänsten är meriterande.
B-körkort erfordras.
Ansökan
Du ansöker genom att skicka ditt CV och personligt brev till rekrytering@sigfrid.se senast den 2 februari 2025. I brevet beskriver du vad som gör dig intresserad av tjänsten.
Har du frågor kan du ringa under kontorstid till 0470-72 40 80 eller maila ditt namn och mobilnummer/e-post till rekrytering@sigfrid.se för att bestämma tid för samtal.
Facklig företrädare är Marita Nilsson, Vision, administration@sigfrid.se.
Välkommen med din ansökan!